Conclusie

Allereerst iedereen nogmaals bedankt voor het volgen van onze reis naar de Verenigde Staten. Ik hoop dat jullie via deze weblog een goed beeld hebben gekregen van wat wij allemaal gezien en meegemaakt hebben.

Ik zou graag een hoogtepunt en een minst favoriete plek willen noemen, maar dit is vrijwel onmogelijk. Drie weken lang hebben we alleen maar hoogtepunten gezien van dit bijzondere deel van de wereld. Van ruige natuur, zowel groen (Yosemite NP) als rood (Monument Valley), enorme steden (Las Vegas, San Francisco). Van Las Vegas sluit ik overigens nog een filmpje bij, van de fonteinen voor The Bellagio. Deze zijn zo bijzonder en omdat ik nu thuis ben heb ik de mogelijkheid dit filmpje te delen.

We hebben 4 staten doorkruist, Californië, Nevada, Arizona en Utah. De wegen waren soms wel erg eentonig, maar toch is dit leuk om te zien. Ondanks dat we alle vier geen kampeerders zijn hebben we het enorm naar onze zin gehad in de camper. Negen meter aan ruimte bleek meer dan genoeg te zijn. De campings waren vaak speciaal gemaakt voor RV’s en ruim voldoende voorzien van alle gemakken.

Een reis zoals deze is, als je ooit over de middelen en de tijd beschikt, zeer zeker een aanrader. Niet alleen qua natuur, maar de Verenigde Staten zijn toch een land waar je ooit geweest moet zijn. De hele cultuur is totaal verschillend van de Nederlandse. Iedereen is vriendelijk en iedereen lijkt tijd zat te hebben, niemand haast zich. Ik hoop zeker ooit nog terug te keren naar dit bijzondere land.

Nogmaals bedankt allemaal,

Lars van der Loo

Eén reactie

  1. Dag Lars,
    Met een enorme be- en verwondering heb ik al je verhalen over jullie prachtige reis gelezen. Wat een mooi verslag en schrijverskunst. Ik heb alles in een keer gelezen en ik ben erg onder de indruk. Ik hoorde pas na jullie vakantie over je weblog, anders had ik vast en zeker eerder gereageerd en jullie gevolgd tijdens je reis. Wellicht een volgend keer? Fijn dat jullie alle 4 zo genoten hebben en dat jullie zo’n mooie herinneringen hebben van die tijd. Tot gauw, want je snapt wel dat ik ook alle details wil horen! Lieve groet, Bella

Plaats een reactie